Branding for startups, enkeltpersoner og gründere. Vi utvikler drømmer.

Merkevarebygging

 
 

sammen bygger vi en merkevare

 

En merkevare er i bunn og grunn et løfte. Det er et løfte om at kundene, og de potensielle kundene, får samme inntrykk, behandling, kvalitet og service ved hvert eneste møte med merkevaren. Ansikt til ansikt, per telefon, over mail eller på sosiale medier. Merkevarens kjerne har integritet over alle plattformer, kontaktpunkter, og kommunikasjonsformer. Intakt, helt fra det mest overfladiske til det aller dypeste.

For å utvikle en merkevare må vi først finne ut hvem du og/eller merkevaren er. Hva er dine styrker, og hva er dine svakheter. Med ærlige svar. Hvilken vei gir deg mening i verden, og hvilken retning er bærekraftig og kan opprettholde en følelse av mening over tid? Vi benytter svakhetene til sin fordel, og dyrker merkevaren rundt de naturlige styrkene. Ikke vær redd for de hvite prikkene. Snu dem til din egen fordel.

Vi går mot strømmen, og finner ut av hvordan du kan bruke din eller produktets egenart til å skille deg eller den ifra mengden. Det naturlige instinktet er ofte å gjøre som alle andre, legge seg et sted midt imellom. Trygghet i mengden. Passe inn. Livsfarlig i business.

Skill deg ut. Stå frem. Bruk din egenart.

 
 

1. begynn.

Kartlegging, brainstorming, få idéene ned på bordet. Oversikt og klarhet, slik at vi kan begynne å skille klinten fra hveten. Vi samtaler, ansikt til ansikt eller per Skype/Facetime. Vi bruker tiden til å bli kjent med deg, med idéene dine, ditt utgangspunkt, utfordringer og muligheter.

 

2. hvem er du? hvem er bedriften?

For å finne ut av hvor du skal, må du vite hvor du er. For å vite hvor du er, må du vite hvem du er. Hva er dine styrker, svakheter, verdier og egenskaper? Hva skal bedriften eller produktet signalisere, og stå for? Hvilke verdier skal det formidle, og hvem er kunden?

 
 

3. Det finnes ingen snarvei.

Gjør arbeidet. Hardt arbeid. En grunnmur må bygges ordentlig, slik at reisverket har et solid fundament. Vi går metodisk frem, med kartlegging, samtaler og kaffe. Vi ser på det som at vi bygger noe stort, uansett hvor stor eller liten bedriften skal bli.

 

4. fra ide til gjennomføring.

Alle kan ha idéer. For de fleste kreative mennesker fyrer de som lyspærer igjennom hele dagen. Veldig få tør å ta idéen sin og gjøre den virkelig. Her på Oslo Branding Office har vi en lidenskap for dyrking av små bedrifter, og tilrettelegge for gründere og mennesker som ønsker å starte, skape og gjennomføre idéer. Vi er stolte av å fasilitere drømmer.